Założenie sklepu internetowego wiąże się z załatwieniem wielu spraw, co zajmuje sporo czasu i wysiłku. Nic dziwnego, że staramy się zminimalizować ten wysiłek do minimum. Kopiowanie opisów produktów od konkurencji lub od producenta staje się pokusą nie do przezwyciężenia… „Przecież nic się nie stanie, wszyscy tak robią” – myślisz i zaczynasz szaleńcze klepanie „studenckiej” kombinacji znaków na klawiaturze, czyli CTRL+C CTRL+V. Myślisz, że wykazałeś się sprytem? Niestety nie. Takie kopiowanie opisów produktów poza jedną zaletą, jaką jest oszczędność czasu, ma same wady. Jakie? Dlaczego nie warto kopiować opisów produktów?

Popełniasz plagiat

Teksty zamieszczone w internecie podlegają prawom autorskim i kopiowanie ich bez zgody autora jest naruszeniem prawa i zwykłą kradzieżą (nie bójmy się tego słowa). Myślisz, że nie odbierasz niczego właścicielowi witryny, bo przecież po skopiowaniu teksty na jego stronie nie znikną w magiczny sposób? Teksty co prawda nie znikną, ale ich internetowa wartość zmaleje (m.in. dla Google’a). Pomyśl o tym w inny sposób: ktoś poświęcił swój czas, by stworzyć te opisy, lub wydał pieniądze, zlecając ich napisanie komuś innemu. Ty chcesz wykorzystać je za darmo. To zdecydowanie nie jest w porządku.

Narażasz się na karę od Google’a

Google nie lubi plagiatów i tzw. zduplikowanej treści. Jeśli roboty Google’a po przeszukaniu Twojej strony i strony konkurencji zauważą, że teksty się powtarzają, uznają twój sklep za witrynę niskiej jakości i Google umieści ją niżej w wynikach wyszukiwania, a tego przecież nie chcemy, prawda? Jeśli do głowy przychodzi ci argument, że widziałeś już witryny ze zduplikowaną treścią na wysokich pozycjach, to pamiętaj, że o niczym to nie świadczy. Być może ich właściciele mieli po prostu szczęście. Nie wiesz jednak, co wydarzy się jutro, za tydzień lub za miesiąc. Lepiej nie ryzykować.

Tracisz szansę na wyróżnienie się spośród innych

Klient czytający po raz kolejny ten sam opis raczej nie będzie zachwycony. Szybciej zniechęci się i poczuje potraktowany lekceważąco. Oryginalna, wysokiej jakości treść potrafi zachęcić do zakupu. Poza tym, w dobie konkurencji depczącej nieustannie po piętach warto wyróżnić się czymś oryginalnym.

Co zrobić, jeśli nie potrafisz pisać?

 Wszyscy mamy mocne i słabe strony. Co zrobić, jeśli pisanie zwyczajnie ci nie wychodzi? Zamiast myśleć jak „obejść system” kopiując teksty od innych, poszukaj copywritera, który napisze je dla ciebie. Profesjonalne opisy produktów do sklepów internetowych znajdziesz w ofercie wielu osób specjalizujących się w pisaniu tekstów.

Similar Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *