Wiele firm prowadzi akcje, w których rozdaje różnym osobom swoje firmowe gifty tylko przy okazji świąt takich jak Wielkanoc czy Boże Narodzenie. Nie musimy robić wielkiej burzy mózgów, żeby szybko dojść do wniosku, że istnieje kilka typów/grup ludzi, którym śmiało możemy obdarować nie tylko w tych okresach.

Możemy wyróżnić trzy grupy, które zasługują na to, żeby przesłać im proste gadżety reklamowe, takie jak kubki reklamowe, słodycze czy nawet ubrane w najprostszą formę, jaką jest list czy e-mail ciekawe życzenia lub inną atrakcyjną treścią. Wśród tych trzech grup znajdują się oczywiście klienci, pracownicy, a także współpracownicy/outsourcerzy/inne firmy. Skupiamy się na tej pierwszej grupie i chcemy przedstawić Ci kilka wskazówek na temat tego, kiedy i komu dobrze byłoby od czasu do czasu przesłać drobny firmowy podarunek.

Prezenty dla klientów

Jeżeli Twój biznes i liczba klientów Ci na to pozwala, postaraj się wysyłać klientom prezenty co najmniej raz w roku. Jeżeli specyfika Twojej działalności wpływa na to, że pracujesz z niewielką liczbą klientów – postaw na personalizację i nie przesadzaj ze skromnością. Jeżeli z kolei masz bardzo dużo klientów – możesz wybrać jedną ze wspomnianych najprostszych form lub zastosować pewne kryteria, dzięki którym nie wkopiesz się w gigantyczne koszty nawet przy drobnych prezentach.

Wysyłanie prezentów klientom jest bardzo istotne ze względu na podtrzymanie relacji, jakie wcześniej udało Ci się z nimi zbudować.

Jeżeli zabierasz się za przygotowanie gadżetów prezentowych dla klientów, pamiętaj o tych trzech aspektach:

  • nie twórz nachalnej reklamy; znajdź różnicę pomiędzy zwykłą reklamą a prezentem;
  • zwróć uwagę na porę, w której wysyłasz prezent – nikt nie każe Ci trzymać się tych popularnych, świątecznych okresów. Zwróć też uwagę na to, że część Twoich klientów może nie obchodzić wybranych świąt. Zadaj sobie pytanie “co klient sobie pomyśli?” w kontekście wybranego okresu w trakcie roku lub sytuacji, w jakiej znajduje się Twoja firma;
  • postaraj się dopasować prezent do gustu klienta, którego chcesz obdarować – wykorzystaj do tego dane, które udało Ci się zdobyć w dotychczasowej relacji.

Niezależnie od tego, jakim budżetem na te działania dysponujesz, skup się na odczuciach, jakie chcesz wywołać u odbiorcy. Możesz zrobić na nim naprawdę duże wrażenie przesyłając mu kosztowny prezent, jak też tworząc maila albo remarketingując specjalny post na Facebooku, na których wydasz bardzo mało pieniędzy.

Similar Posts

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *