e-mail marketing

Jak powszechnie wiadomo, kampanie remarketingowe wykorzystywane są w celu powtórzenia przekazu reklamowego użytkownikom, którzy odwiedzili stronę firmy lub produktu. W dobie bardzo dużej ilości przekazów reklamowych rozwiązanie to pozwala skutecznie docierać do potencjalnych Klientów i zwiększać sprzedaż. Kluczowym działaniem, które ma decydujące znaczenie czy kampania się powiedzie czy też nie jest optymalizacja czasu dostarczenia wiadomości SMS lub e-mail, której warto poświęcić nieco uwagi.

Statystyki

Obserwując badania prowadzone przez remarketerów możemy łatwo wywnioskować, że najlepiej jest dostarczyć wiadomość do klienta po dwóch godzinach od odwiedzenia przez niego witryny. Później następuje tendencja spadkowa – im więcej czasu minie tym mniej przypadków konwersji możemy zaobserwować. Z czego to wynika? Otóż nasz potencjalny Klient najprawdopodobniej dokonał już zakupu innego produktu lub rozmyślił się, wyłączył komputer i zajął inną czynnością. Oczywiście każdy jest inny i reguła ta zapewne nie sprawdzi w 100% przypadków, jednak po uogólnieniu wyników można wysunąć powyższe wnioski i zastosować tego rodzaju taktykę.

Google Analytics

… to narzędzie pozwalające oceniać głębokość zaangażowania użytkownika na stronie. Monitoruje jego działania i jest świetnym wyznacznikiem do zastosowania remarketingu. Wiadomo, że im więcej czasu potencjalny Klient spędził na stronie produktu, tym bardziej jest nim zainteresowany i kod rabatowy wysłany e-mailem ma większe szanse na osiągnięcie zamierzonego efektu.

Co odstrasza Klientów?

Nie ma nic gorszego od „atakowania” e-mailami lub SMS-ami co kilka godzin i proponowania coraz to korzystniejszych rabatów. W takim zachowaniu da się wyczuć nachalność i desperację sprzedawcy co nie wpływa korzystnie na jego wizerunek. Umiar w działaniach marketingowych jest bardzo ważną kwestią, o której koniecznie trzeba pamiętać.

Efektywny e-mail re marketing jest podstawą do zwiększenia sprzedaży produktów i usług w większości sektorów rynku. To jedna z najchętniej wykorzystywanych technik marketingowych z tego powodu, że posiada szereg zalet i przynosi wymierne, zadowalające wyniki.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Similar Posts

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *