Branża marketingowa rozwija się niezwykle szybko, wykorzystując coraz to nowsze technologie oraz stale pojawiające się nowoczesne środki przekazu, w tym także media społecznościowe, które są obecnie najważniejszym narzędziem używanym do kontaktu i wymiany poglądów. Ich potencjał jest ogromny, dlatego, umiejętne wykorzystane, mogą stać się nieocenionym sposobem promocji firmy. Biorąc pod uwagę najpopularniejsze social media, na pierwszy plan wciąż wysuwa się Facebook. Według dostępnych danych, na całym świecie ilość użytkowników fb podaje się w miliardach, a tylko w Polsce jest ich już ponad 15 mln. Zatem, nic dziwnego, że wiele naszych rodzimych firm, zakłada fanpage’a i próbuje w ten sposób dotrzeć do nowych odbiorców. Jednak sam Facebook to nie wszystko, nie możemy zapominać o stworzonym przez niego komunikatorze – Messenger, to niewątpliwy strzał w dziesiątkę. Każdego miesiąca przyciąga on ponad miliard użytkowników! Z punktu widzenia przedsiębiorcy, z pewnością jest to ogromna baza potencjalnych klientów. Tak właśnie zrodził się pomysł, aby wprowadzić do Messengera chatboty i wykorzystać je, jako narzędzia biznesowe, które pomogą w utrzymywaniu komunikacji z klientami bez udziału człowieka.

Co to właściwie są chatboty?

Chatbot to program komputerowy, oparty na sztucznej inteligencji i procesach przetwarzania języka naturalnego – NLP. Na platformie Facebook Messenger, chatboty wykorzystywane są głównie, jako wirtualni konsultanci, doradcy. Ich nazwa pochodzi od angielskich słów chat – rozmowa i bot – program zastępujący człowieka w niektórych czynnościach. Są zaprojektowane tak, aby w możliwie naturalny sposób symulować rozmowę z użytkownikiem, za pomocą systemów analizy, rozpoznawania i syntezy mowy. Głównym zadaniem chatbota jest odpowiadanie na pytania zadane przez klienta, w jak najkrótszym czasie. Poziom konwersacji jest uzależniony od poziomu zaawansowania programu, te najprostsze odpowiadają w oparciu o bazę słów kluczowych i dopasowanych do nich komunikatów, natomiast chatboty bardziej rozbudowane, generują odpowiedzi przy użyciu algorytmów uczenia maszynowego. Specjaliści pracujący nad udoskonaleniem chatbotów, za cel obierają stworzenie wrażenia, że użytkownik rozmawia z drugim człowiekiem, a nie z programem komputerowym.

Jakie korzyści mogą przynieść firmie?

Wydaje się, że chatboty to przyszłość w sposobie komunikacji między firmą, a klientem. Jest to świetne rozwiązanie zarówno dla dużych korporacji, jak i małych przedsiębiorstw, ponieważ umożliwia utrzymanie stałego kontaktu z klientem, bez konieczności zatrudniania nowych pracowników. Proszę sobie wyobrazić swoją firmę, na liście kontaktów Messengera klientów – za pomocą chatbota, będzie możliwe wysyłanie do nich informacji o ofercie i promocjach, a także sprzedaż produktów i przesyłanie kuponów rabatowych.  Brzmi obiecująco prawda? Efektem inwestycji w chatbota, może być konkurencyjna oferta dopasowana do potrzeb konkretnego klienta, a także nowa, skuteczniejsza strategia marketingowa.

Similar Posts

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *