W artykule przedstawiamy najczęściej zadawane pytania dotyczące realizacji badania opinii pracowników.
Pytanie 1: Wiele firm decyduje się na badania opinii pracowników. Jakie są korzyści z realizacji takiego badania? Po co się je robi?
Odpowiedź: Badanie opinii pracowników dostarcza wielu wartościowych informacji na temat postrzegania firmy przez pracowników. Daje wgląd w potrzeby i oczekiwania pracowników, pozwala ocenić ich nastawienie, zaangażowanie oraz postawy wobec organizacji, kadry kierowniczej i współpracowników. Ponadto realizacja takiego badania wpływa pozytywnie na przywiązanie i lojalność wobec firmy, ponieważ możliwość wyrażenia opinii daje pracownikom poczucie wpływu na organizację.
Pytanie 2: Jak przygotować pracowników do badania opinii? Jak sprawić, aby chętnie wzięli w nim udział?
Odpowiedź: Główną kwestią jest poinformowanie pracowników, jaki jest cel przeprowadzanego badania, ale najważniejszy dla nich komunikat dotyczy najczęściej anonimowości badania i zasady poufności. Pracownicy znacznie chętniej biorą udział w badaniu, gdy realizuje je zewnętrzna firma, gwarantująca anonimowość i poufność danych, dysponująca odpowiednimi narzędziami i zapewniająca odpowiednie standardy w zakresie realizacji tego typu badań. Zatem komunikacja badania oraz opieka nad jego przebiegiem jest kluczowym czynnikiem wpływającym na frekwencję w badaniu, jak również wiarygodność uzyskanych opinii.
Pytanie 3: Czy dobrym momentem na badanie jest faza reorganizacji i wprowadzania zmian w firmie?
Odpowiedź: Okres intensywnych zmian w organizacji jest najczęściej trudnym doświadczeniem dla wszystkich pracowników, jednak nie oznacza to, że nie należy wtedy realizować badania opinii. Wręcz przeciwnie – to doskonały moment, aby monitorować nastroje i reagować na ewentualne kryzysy, zanim opanują one większy obszar organizacji. Dzięki badaniom opinii można również dowiedzieć się, jakiego wsparcia w zakresie dostosowania się do zmian oczekują pracownicy, a następnie zapewnić odpowiednie środki, aby takie wsparcie zapewnić. Nowoczesne narzędzia i możliwość dostępu do ankiety z urządzeń mobilnych pozwalają na stały, częsty i regularny monitoring nastrojów, zaś obszerna ankieta może być w takiej sytuacji realizowana np. tylko raz do roku.
Pytanie 4: Czy badanie takie należy realizować cyklicznie?
Odpowiedź: Dużą wartością są dane historyczne, ponieważ umożliwiają śledzenie trendów i ocenę zmian. Cykliczność badania można dostosować do potrzeba organizacji – najczęściej jest to raz na rok lub raz na dwa lata. Wyniki wykazujące zmiany na plus to bardzo pozytywny sygnał dla firmy, że podejmowane decyzje zyskują aprobatę pracowników.
Pytanie 5: Jaki komunikat przekazać pracownikom po badaniu?
Odpowiedź: Po zrealizowanym badaniu należy przekazać pracownikom głównie wnioski oraz zaprezentować obszary, w jakich organizacja planuje przeprowadzić zmiany w odwołaniu do uzyskanych wyników. Mogą to być np. szkolenia dla menadżerów i pracowników, usprawnienie procesów i korekta procedur, wdrożenie innowacji, zmiana systemu premiowania, poprawa systemu komunikacji itd. Takie działanie sprawi, że pracownicy zyskają poczucie realnego wpływu na swoją organizację, a także z większym zaangażowaniem wezmą udział w kolejnej edycji badania opinii.
Chcesz wiedzieć więcej sprawdź już teraz na stronie: https://considero.pl/badanie-opinii-pracownikow/
- w artykule: Badanie opinii pracowników w pytaniach i odpowiedziach – część 2.
- Torebka wieczorowa- potrzebuje jej każda kobieta - 16 Жовтня 2020
- Patelnia niezbędne akcesorium w każdej kuchni - 8 Жовтня 2020
- Sklep z tanimi akcesoriami dla biegaczy - 15 Вересня 2020